Klima cihazının tarihi âdemiyet kadar eskidir. İlk insanoğlu eğin ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor temin etmek ciğerin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin akarsu gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir kullanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, daha huzur ve semereli yaşayabilmek ciğerin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya hizmetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı arzu etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok başkalık evet. Daha çok klima namevcut hizmetyerlerinde kimesne çtuzakışmak istememektedir. Önce hizmetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek ciğerin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak ciğerin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar verme sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana yaraşır seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, mevsuk montaj uygulamalarının örgülmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate tuzakınmalıdır. Klima çeyizı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak küçümencik bir istikşaf örgülmalıdır.