Kişinin yaşadığı topluluk içinde değeri olan , kapasite, reviş ve diğer davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına akla yatkın ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değalışveriştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler dâhilin aynıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değalışverişebilir, fakat sürecin doğkakımı değalışverişmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birfena filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, benibeşer dâhilin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tamamlanmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise otomatik vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzenek olarak ele alındığında ise eğitim sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, sınav hatimeları kadar matlup davranış değalışverişiklikleridir.